Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rzeczpospolita
Nr: 03.02
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
się jakże różniące się dane ze szkół miejskich i wiejskich. W szkołach miejskich nauczyciele rosyjskiego stanowią tylko 4 procent wśród nauczycieli języków obcych, a w szkołach wiejskich - aż 19 procent. To w praktyce oznacza, że wiejskie dzieci częściej muszą uczyć się języka rosyjskiego, bo w ich szkołach brakuje anglistów, a rusycyści są na miejscu.
Rusycyści przeważają także wśród nauczycieli zasadniczych szkół zawodowych, angliści stanowią tam tylko 15 procent. W liceach ogólnokształcących anglistów jest 53 procent wśród nauczycieli języków obcych, germanistów - 31 procent, rusycystów - 9 procent, a romanistów - 7 procent. Zdaniem Jadwigi Zarębskiej z Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, autorki cytowanego tu raportu
się jakże różniące się dane ze szkół miejskich i wiejskich. W szkołach miejskich nauczyciele rosyjskiego stanowią tylko 4 procent wśród nauczycieli języków obcych, a w szkołach wiejskich - aż 19 procent. To w praktyce oznacza, że wiejskie dzieci częściej muszą uczyć się języka rosyjskiego, bo w ich szkołach brakuje anglistów, a rusycyści są na miejscu.<br>Rusycyści przeważają także wśród nauczycieli zasadniczych szkół zawodowych, angliści stanowią tam tylko 15 procent. W liceach ogólnokształcących anglistów jest 53 procent wśród nauczycieli języków obcych, germanistów - 31 procent, rusycystów - 9 procent, a romanistów - 7 procent. Zdaniem &lt;name type="person"&gt;Jadwigi Zarębskiej&lt;/&gt; z &lt;name type="org"&gt;Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli&lt;/&gt;, autorki cytowanego tu raportu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego