Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Perspektywy
Nr: 14
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
grając "Wesele'', starać się powiedzieć koniecznie coś nowego? Paru znowu próbowało i raczej się nacięli. "Wesele", żeby dobrze wypadło na scenie, wymaga raczej troskliwego niż pomysłowego reżysera: autor już za niego był dostatecznie pomysłowy. Jerzy Zegalski, dyrektor Teatru im. Węgierki i reżyser tego pierwszego "Wesela" w roku 1980, włożył, jak sądzę, niezmiernie wiele pracy w zrobienie widowiska zwartego, logicznego, w którym by szybkim przejściom ze sceny w scenę i solidnemu uwypukleniu wątków kierujących towarzyszyła gra zespołowa na pewno nie mistrzowska i kreacyjna, ale wystarczająco staranna, by całość znalazła się na odpowiednim poziomie, w którym silniejsze ogniwa pociągają słabsze, a żadne nie
grając "Wesele'', starać się powiedzieć koniecznie coś nowego? Paru znowu próbowało i raczej się nacięli. "Wesele", żeby dobrze wypadło na scenie, wymaga raczej troskliwego niż pomysłowego reżysera: autor już za niego był dostatecznie pomysłowy. Jerzy Zegalski, dyrektor Teatru im. Węgierki i reżyser tego pierwszego "Wesela" w roku 1980, włożył, jak sądzę, niezmiernie wiele pracy w zrobienie widowiska zwartego, logicznego, w którym by szybkim przejściom ze sceny w scenę i solidnemu uwypukleniu wątków kierujących towarzyszyła gra zespołowa na pewno nie mistrzowska i kreacyjna, ale wystarczająco staranna, by całość znalazła się na odpowiednim poziomie, w którym silniejsze ogniwa pociągają słabsze, a żadne nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego