Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
34

W drugiej połowie lat osiemdziesiątych brytyjski rock ogarnął stan "post-live-aidowej" moralnej depresji, wyrażającej się muzyczną i społeczną impotencją wykonawców. Rozpoczęła się era stadionowych ekstrawagancji w imię jak najbardziej szczytnych ideałów. Mnożyły się koncerty na rzecz Amnesty International czy uwolnienia Nelsona Mandeli. Na stadionach swoją wizję rzeczywistości z samouwielbieniem prezentowali U2, Simple Minds czy Peter Gabriel. W reakcji na rozpowszechnione poczucie misji, przechodzące często w nie kontrolowaną pompę, " wiarygodne" zespoły pokroju The Smiths wręcz bały się komercyjnego sukcesu. W takiej sytuacji w 1989 roku wkroczył na scenę zespół The Stone Roses, którego członkowie bez udawanego zażenowania ogłosili, że chcą
34&lt;/&gt;<br><br>W drugiej połowie lat osiemdziesiątych brytyjski rock ogarnął stan "post-live-aidowej" moralnej depresji, wyrażającej się muzyczną i społeczną impotencją wykonawców. Rozpoczęła się era stadionowych ekstrawagancji w imię jak najbardziej szczytnych ideałów. Mnożyły się koncerty na rzecz Amnesty International czy uwolnienia Nelsona Mandeli. Na stadionach swoją wizję rzeczywistości z samouwielbieniem prezentowali U2, Simple Minds czy Peter Gabriel. W reakcji na rozpowszechnione poczucie misji, przechodzące często w nie kontrolowaną pompę, " wiarygodne" zespoły pokroju The Smiths wręcz bały się komercyjnego sukcesu. W takiej sytuacji w 1989 roku wkroczył na scenę zespół The Stone Roses, którego członkowie bez udawanego zażenowania ogłosili, że chcą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego