Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 01.03 (1)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
co w poprzednich częściach "Władcy Pierścieni" zapowiadało komiczną historyjkę dla dorastających chłopców, w "Powrocie króla" okazało się ponadczasową baśnią, opowiedzianą tak, że trudno sobie wyobrazić, by inny tytuł mógł rywalizować z filmem Jacksona w wyścigu po Oscary.

JANUSZ WRÓBLEWSKI

Przywłaszczenie powieści Tolkiena przez kulturę masową m.in. za sprawą jej spektakularnej ekranizacji dokonanej przez Jacksona opiera się na udosłownieniu metafory. To co tajemnicze i magiczne zyskało jednoznaczną formę, przez co wielu czytelników książki poczuło się oszukanych. Dla nich wizualizacja pozbawiła postaci symbolicznych znaczeń, metafora utraciła swoją siłę. Ale dla milionów ludzi na całym świecie, którzy sięgnęli po książkę dopiero po obejrzeniu
co w poprzednich częściach "Władcy Pierścieni" zapowiadało komiczną historyjkę dla dorastających chłopców, w "Powrocie króla" okazało się ponadczasową baśnią, opowiedzianą tak, że trudno sobie wyobrazić, by inny tytuł mógł rywalizować z filmem Jacksona w wyścigu po Oscary.&lt;/&gt;<br><br>&lt;au&gt;JANUSZ WRÓBLEWSKI&lt;/&gt;<br><br>Przywłaszczenie powieści Tolkiena przez kulturę masową m.in. za sprawą jej spektakularnej ekranizacji dokonanej przez Jacksona opiera się na udosłownieniu metafory. To co tajemnicze i magiczne zyskało jednoznaczną formę, przez co wielu czytelników książki poczuło się oszukanych. Dla nich wizualizacja pozbawiła postaci symbolicznych znaczeń, metafora utraciła swoją siłę. Ale dla milionów ludzi na całym świecie, którzy sięgnęli po książkę dopiero po obejrzeniu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego