Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
część bywała wykorzystywana w jednym wersie tekstu,
a pozostała w innym (lecz nie kolejnym), bądź w innej części mszy. Melodia kolędy
jest umieszczana w głosie najwyższym i harmonizowana w fakturze homofonicznej.
Kompozytor równocześnie różnicuje ten typ faktury, stosując zmienny układ głosowy,
niektóre kolędy, np. Boga Rodzica Dziewica, rytmizuje bez podziału taktowego.
Rozczłonkowanie Credo tej mszy jest następujące:

1
2
4- Patrem Anioł pasterzom mówił
Et in unum Adeste fideles
Genitum non factum Boga Rodzica Dziewica
Et incarnatus Mesyjasz przyszedł na świat prawdziwy
et ascendit Lulajże Jezuniu (druga część kolędy)
Et in Spiritum Wśród nocnej ciszy
Et unam sanctam Boga Rodzica Dziewica
część bywała wykorzystywana w jednym wersie tekstu, <br>a pozostała w innym (lecz nie kolejnym), bądź w innej części mszy. Melodia kolędy <br>jest umieszczana w głosie najwyższym i harmonizowana w fakturze homofonicznej. <br>Kompozytor równocześnie różnicuje ten typ faktury, stosując zmienny układ głosowy, <br>niektóre kolędy, np. Boga Rodzica Dziewica, rytmizuje bez podziału taktowego. <br>Rozczłonkowanie Credo tej mszy jest następujące:<br><br>1<br>2<br>4- Patrem Anioł pasterzom mówił<br> Et in unum Adeste fideles<br> Genitum non factum Boga Rodzica Dziewica<br> Et incarnatus Mesyjasz przyszedł na świat prawdziwy<br> et ascendit Lulajże Jezuniu (druga część kolędy)<br> Et in Spiritum Wśród nocnej ciszy<br> Et unam sanctam Boga Rodzica Dziewica
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego