Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
polega na uzyskaniu maksymalnego podobieństwa (identyczności) komunikatu odebranego z nadanym. W uzyskaniu identyczności komunikatów przeszkadzają m.in.: różnice w postrzeganiu rzeczywistości, różnice semantyczne (terminologiczne), szumy w kanale komunikacyjnym, błędy w operacjach kodowania i dekodowania, emocje i nieufność odbiorcy. Na skuteczność komunikacji mają także wpływ forma komunikatu (ustna, pisemna, pozawerbalna) oraz technika jego przesyłania (poczta, telefon, fax, telewizja, sieć komputerowa itd.).
Istotę i typową strukturę procesów informacyjno-decyzyjnych można najlepiej wyjaśnić na przykładzie procesu elementarnego, opartego na potrzebie rozwiązania zarządczego problemu decyzyjnego. Na ten proces składa się szereg czynności oraz zdarzeń. Czynności identyfikują operacje wykonywane na informacjach, a zdarzenia - wyniki tych operacji
polega na uzyskaniu maksymalnego podobieństwa (identyczności) komunikatu odebranego z nadanym. W uzyskaniu identyczności komunikatów przeszkadzają m.in.: różnice w postrzeganiu rzeczywistości, różnice semantyczne (terminologiczne), szumy w kanale komunikacyjnym, błędy w operacjach kodowania i dekodowania, emocje i nieufność odbiorcy. Na skuteczność komunikacji mają także wpływ forma komunikatu (ustna, pisemna, pozawerbalna) oraz technika jego przesyłania (poczta, telefon, fax, telewizja, sieć komputerowa itd.).<br>Istotę i typową strukturę procesów informacyjno-decyzyjnych można najlepiej wyjaśnić na przykładzie procesu elementarnego, opartego na potrzebie rozwiązania zarządczego problemu decyzyjnego. Na ten proces składa się szereg czynności oraz zdarzeń. Czynności identyfikują operacje wykonywane na informacjach, a zdarzenia - wyniki tych operacji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego