Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
scenie - tworzących czytelny dla widza język znaków. Ukrócał emocjonalność tonu czy gestu, nie zezwalał na wybijanie się indywidualności, motywując to tym, że jeśli pojedynczy aktor skupia na sobie uwagę widzów, cierpi na tym harmonia, efekt całości. Goethe dbał o estetykę dekoracji i o dopasowanie ich (w miarę fiansowych możliwości) do tekstu; zachwycał się tymi, które były utrzymane w najbardziej klasycznym stylu: winny być "lekkie, ozdobne, różnorodne", ale zarazem "wspaniałe, wzniosłe, szlachetne". Nie lubił przesadnej "naturalności" ani w grze, ani w kostiumach; przedkładając względy estetyczne nad prawdę historycznego ubioru twierdził, że ważniejsze jest podkreślenie przez kostium urody aktorki niż dopasowanie stroju do
scenie - tworzących czytelny dla widza język znaków. Ukrócał emocjonalność tonu czy gestu, nie zezwalał na wybijanie się indywidualności, motywując to tym, że jeśli pojedynczy aktor skupia na sobie uwagę widzów, cierpi na tym harmonia, efekt całości. Goethe dbał o estetykę dekoracji i o dopasowanie ich (w miarę fiansowych możliwości) do tekstu; zachwycał się tymi, które były utrzymane w najbardziej klasycznym stylu: winny być "lekkie, ozdobne, różnorodne", ale zarazem "wspaniałe, wzniosłe, szlachetne". Nie lubił przesadnej "naturalności" ani w grze, ani w kostiumach; przedkładając względy estetyczne nad prawdę historycznego ubioru twierdził, że ważniejsze jest podkreślenie przez kostium urody aktorki niż dopasowanie stroju do
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego