Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
poetyckich, happeningach, activities, a wreszcie w sztuce niemożliwej i hiperrealizmie.
Kolejne te formy działań, widziane w aspekcie postępującej redukcji wszelkich znanych dotąd cech kształtowania artystycznego, nabierają szczególnej wagi. Stają się wszak oczywistym wyrazem adaptacji realiów świata jako podstawowego tworzywa sztuki służącego jako nowy kod jej przekazów. Pojęcie rzeczywistości użytej jako tworzywo sztuki jest w tym procesie niezwykle szerokie i różnorodnie się manifestuje. W malarstwie gestu np. wyraża się jeszcze nieśmiało odruchowym zapisem grafologicznym osobowości ludzkiej, w malarstwie materii - utrwalaniem autentycznego lub wyobrażonego naskórka obiektów realności, ale w pop-arcie i ready made ujawnia się już okazale: w operowaniu wybranym elementem z
poetyckich, happeningach, activities, a wreszcie w sztuce niemożliwej i hiperrealizmie.<br> Kolejne te formy działań, widziane w aspekcie postępującej redukcji wszelkich znanych dotąd cech kształtowania artystycznego, nabierają szczególnej wagi. Stają się wszak oczywistym wyrazem adaptacji realiów świata jako podstawowego tworzywa sztuki służącego jako nowy kod jej przekazów. Pojęcie rzeczywistości użytej jako tworzywo sztuki jest w tym procesie niezwykle szerokie i różnorodnie się manifestuje. W malarstwie gestu np. wyraża się jeszcze nieśmiało odruchowym zapisem grafologicznym osobowości ludzkiej, w malarstwie materii - utrwalaniem autentycznego lub wyobrażonego naskórka obiektów realności, ale w pop-arcie i ready made ujawnia się już okazale: w operowaniu wybranym elementem z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego