Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
odbywa się praktycznie bez strat przepływu. W środkowej części nadwozia jest miejsce na ustawienie zespołu rozdzielaczy i zaworów. Takie ustawienie elementów zapewnia proste i bezpośrednie połączenie ich z obwodami roboczymi osprzętu. Tylnym elementem nadwozia może być przeciwwaga, ukształtowana jako fragment karoserii. Zabezpiecza ona wówczas wszystkie mechanizmy nadwozia przed skutkami przypadkowego uderzenia o przeszkody mogące pojawić się wokół koparki w trakcie pracy.
Ustawienie silnika równolegle do płaszczyzny zero Y (rys. 15.5a) ma sens jedynie w przypadku koparek większych. Wówczas przestrzenne ograniczenia nie odgrywają większej roli i łatwo jest zapewnić właściwy dostęp do wszystkich zespołów nadwozia. Przy wzdłużnym ustawieniu silnika, łatwo jest
odbywa się praktycznie bez strat przepływu. W środkowej części nadwozia jest miejsce na ustawienie zespołu rozdzielaczy i zaworów. Takie ustawienie elementów zapewnia proste i bezpośrednie połączenie ich z obwodami roboczymi osprzętu. Tylnym elementem nadwozia może być przeciwwaga, ukształtowana jako fragment karoserii. Zabezpiecza ona wówczas wszystkie mechanizmy nadwozia przed skutkami przypadkowego uderzenia o przeszkody mogące pojawić się wokół koparki w trakcie pracy.<br>Ustawienie silnika równolegle do płaszczyzny zero Y (rys. 15.5a) ma sens jedynie w przypadku koparek większych. Wówczas przestrzenne ograniczenia nie odgrywają większej roli i łatwo jest zapewnić właściwy dostęp do wszystkich zespołów nadwozia. Przy wzdłużnym ustawieniu silnika, łatwo jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego