Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wiedza i Życie
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
nawet do temperatury około 500°C). Jednak największym producentem ciepła jest silnik turboodrzutowy. Gazy wylotowe samolotu myśliwskiego osiągają temperaturę 800°C, a podczas zastosowania dopalacza nawet 1400°C. Wykonanie różnego typu zabiegów technicznych umożliwia zmniejszenie tej temperatury do 430°C (tak jest w bombowcu B-2). Efekt taki można uzyskać, umieszczając silnik wewnątrz płatowca, chłodząc strumień gazów wylotowych powietrzem pobieranym z otoczenia samolotu, ekranując najbardziej gorące części silnika i kontrolując w optymalny sposób obroty silnika (np. unikając stosowania dopalacza w krytycznym momencie misji samolotu).

OSŁABIANIE PROMIENIOWANIA ELEKTROMAGNETYCZNEGO
Współczesny samolot wyposażony jest w różnorodne urządzenia emitujące promieniowanie elektromagnetyczne (radary pokładowe, wysokościomierze, radiostacje
nawet do temperatury około 500°C). Jednak największym producentem ciepła jest silnik turboodrzutowy. Gazy wylotowe samolotu myśliwskiego osiągają temperaturę 800°C, a podczas zastosowania dopalacza nawet 1400°C. Wykonanie różnego typu zabiegów technicznych umożliwia zmniejszenie tej temperatury do 430°C (tak jest w bombowcu B-2). Efekt taki można uzyskać, umieszczając silnik wewnątrz płatowca, chłodząc strumień gazów wylotowych powietrzem pobieranym z otoczenia samolotu, ekranując najbardziej gorące części silnika i kontrolując w optymalny sposób obroty silnika (np. unikając stosowania dopalacza w krytycznym momencie misji samolotu).<br><br>&lt;tit1&gt;OSŁABIANIE PROMIENIOWANIA ELEKTROMAGNETYCZNEGO&lt;/tit1&gt;<br>Współczesny samolot wyposażony jest w różnorodne urządzenia emitujące promieniowanie elektromagnetyczne (radary pokładowe, wysokościomierze, radiostacje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego