Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
do prawdziwej sztuki się nie zalicza, których nie traktuje się serio, bo nowa generacja pisarzy traktowała go jako geniusza stojącego ponad prawami wytyczanymi dla sztuki, jako najwybitniejszego znawcę ludzkich namiętności i kierowanej nimi historii.
Szekspir był rzeczywiście z punktu widzenia oświeconych klasyków zagrożeniem wszechstronnym - jako rewelator mrocznej głębi duszy ludzkiej, unicestwiającej kanony formy dramatycznej, i dlatego, że wprowadzał na scenę język dosłowny i krwisty. Ucieleśniał ogrom możliwości, jakie mogą otworzyć się przed nową poezją, gdy zerwie z konwencjami, patronował tendencjom awangardowym. Był więc tradycją, dzięki której romantycy od początku wkraczali w świat sporów o nową literaturę.
W Anglii nigdy nie kwestionowano
do prawdziwej sztuki się nie zalicza, których nie traktuje się serio, bo nowa generacja pisarzy traktowała go jako geniusza stojącego ponad prawami wytyczanymi dla sztuki, jako najwybitniejszego znawcę ludzkich namiętności i kierowanej nimi historii.<br>Szekspir był rzeczywiście z punktu widzenia oświeconych klasyków zagrożeniem wszechstronnym - jako rewelator mrocznej głębi duszy ludzkiej, unicestwiającej kanony formy dramatycznej, i dlatego, że wprowadzał na scenę język dosłowny i krwisty. Ucieleśniał ogrom możliwości, jakie mogą otworzyć się przed nową poezją, gdy zerwie z konwencjami, patronował tendencjom awangardowym. Był więc tradycją, dzięki której romantycy od początku wkraczali w świat sporów o nową literaturę.<br>W Anglii nigdy nie kwestionowano
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego