Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 20
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
samych kolejarzy. Pasażerowie dojeżdżających do pracy spoza administracyjnych granic miast przesiadają się do autobusów. Czy z sympatii do komunikacji miejskiej? Po prostu z rozbudową podmiejskich dzielnic, linie MZK wydłużają się, oferując konkurencyjne, acz społeczne kosztowne usługi. Na domiar taryfy zachęcają pasażerów, aby przekładali samochód nad pociąg. Niegospodarność święci sukcesy, gdy uruchamia się linie autobusowe wzdłuż torów elektrycznej kolei np. z Warszawy do Falenicy. Czyżby działo się tak jedynie dlatego, że autobusy tych linii i pociągi należą do dwu różnych resortów?

Podobne wątpliwości nastręcza upieranie się przy dalekobieżnej komunikacji PKS, by wymienić jako przykład trasę Warszawa-Zakopane obsługiwaną przez PKP. Czy nie
samych kolejarzy. Pasażerowie dojeżdżających do pracy spoza administracyjnych granic miast przesiadają się do autobusów. Czy z sympatii do komunikacji miejskiej? Po prostu z rozbudową podmiejskich dzielnic, linie MZK wydłużają się, oferując konkurencyjne, acz społeczne kosztowne usługi. Na domiar taryfy zachęcają pasażerów, aby przekładali samochód nad pociąg. Niegospodarność święci sukcesy, gdy uruchamia się linie autobusowe wzdłuż torów elektrycznej kolei np. z Warszawy do Falenicy. Czyżby działo się tak jedynie dlatego, że autobusy tych linii i pociągi należą do dwu różnych resortów?<br><br> Podobne wątpliwości nastręcza upieranie się przy dalekobieżnej komunikacji PKS, by wymienić jako przykład trasę Warszawa-Zakopane obsługiwaną przez PKP. Czy nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego