Typ tekstu: Książka
Autor: Lawrowski Zbigniew
Tytuł: Technika smarowania
Rok wydania: 1996
Rok powstania: 1997
Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych w USA).
Oleje silnikowe klasyfikuje się lepkościowo według SAE następująco:
- oleje zimowe:
- oleje letnie:
Liczby podawane przy oznaczeniach poszczególnych klas nie są wartościami lepkości, lecz symbolami, których wartość wzrasta wraz z lepkością. W tablicy7 podano zakresy lepkości tych olejów. Zwróćmy przy okazji uwagę na fakt zalecania stosowania w zimie olejów o mniejszej lepkości niż olejów letnich. Wynika to oczywiście z omówionej zależności lepkości od temperatury.
Norma SAE J-300 z roku 1989 przewiduje dwie dodatkowe klasy lepkości olejów silnikowych: zimowy SAE OW o maksymalnej lepkości dynamicznej w temperaturze -3˙0C równej 3250 mPaˇs oraz letni SAE 60 o
Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych w USA).<br>Oleje silnikowe klasyfikuje się &lt;orig&gt;lepkościowo&lt;/&gt; według SAE następująco:<br>- oleje zimowe: &lt;gap&gt;<br>- oleje letnie: &lt;gap&gt;<br>Liczby podawane przy oznaczeniach poszczególnych klas nie są wartościami lepkości, lecz symbolami, których wartość wzrasta wraz z lepkością. W tablicy7 podano zakresy lepkości tych olejów. Zwróćmy przy okazji uwagę na fakt zalecania stosowania w zimie olejów o mniejszej lepkości niż olejów letnich. Wynika to oczywiście z omówionej zależności lepkości od temperatury.<br>Norma SAE J-300 z roku 1989 przewiduje dwie dodatkowe klasy lepkości olejów silnikowych: zimowy SAE OW o maksymalnej lepkości dynamicznej w temperaturze -3˙0C równej 3250 mPaˇs oraz letni SAE 60 o
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego