Typ tekstu: Książka
Tytuł: Alkohol a społeczeństwo. Postawy i zachowania Polaków wobec alkoholu i problemów alkoholowych
Rok: 2004
pozostałych konsumentów, oraz piwa, które stanowi niecałe 40% spożycia intensywnie pijących, a dominuje wśród pozostałych osób.

Uwzględniając to zróżnicowanie w preferencjach konsumentów i przyjmując, zgodnie z wcześniejszymi wywodami, że odsetek intensywnie pijących w populacji wynosi 19%, można szacować, że udział napojów spirytusowych w konsumpcji rzeczywistej wynosi 48%, piwa - 44% a wina - 8%.

W tabeli zwraca uwagę duża rozbieżność między statystykami sprzedaży, a spożyciem oszacowanym przy przyjęciu przedstawionych założeń. Konsumpcja rzeczywista jest o połowę wyższa od rejestrowanej - innymi słowy konsumpcja nie rejestrowana stanowi około 1/3 konsumpcji rzeczywistej. Stosunkowo największa rozbieżność występuje przy napojach spirytusowych, co sugeruje, że statystyki sprzedaży nie chwytają
pozostałych konsumentów, oraz piwa, które stanowi niecałe 40% spożycia intensywnie pijących, a dominuje wśród pozostałych osób. <br><br>Uwzględniając to zróżnicowanie w preferencjach konsumentów i przyjmując, zgodnie z wcześniejszymi wywodami, że odsetek intensywnie pijących w populacji wynosi 19%, można szacować, że udział napojów spirytusowych w konsumpcji rzeczywistej wynosi 48%, piwa - 44% a wina - 8%.<br><br>W tabeli zwraca uwagę duża rozbieżność między statystykami sprzedaży, a spożyciem oszacowanym przy przyjęciu przedstawionych założeń. Konsumpcja rzeczywista jest o połowę wyższa od rejestrowanej - innymi słowy konsumpcja nie rejestrowana stanowi około 1/3 konsumpcji rzeczywistej. Stosunkowo największa rozbieżność występuje przy napojach spirytusowych, co sugeruje, że statystyki sprzedaży nie chwytają
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego