Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
komunikatu oraz warunków określających sposób jego percepcji. Efektywna konstrukcja warstwy wizualnej komunikatu spełnia jednak większość z nich.
Kryteria te uzupełnić należy regułami określającymi charakter związków między obrazem a tekstem oraz wpływem warstwy wizualnej na całość struktury wiadomości.
OBRAZ A TEKST
Konstrukcja komunikatu reklamowego wykorzystująca zapis argumentacji w kodzie werbalnym oraz wizualnym odpowiada założeniom teorii podwójnego kodowania A. Pavio. W świetle tej koncepcji obraz rzeczywistości reprezentowany w umyśle opiera się na odrębnych systemach: słownym i obrazowym. Tworzona w psychice reprezentacja świata wynika z doświadczeń percepcyjnych, motorycznych oraz emocjonalnych. Musi więc zachowywać cechy tych doświadczeń. Powoduje to konieczność utrzymania ciągłości między tym co
komunikatu oraz warunków określających sposób jego percepcji. Efektywna konstrukcja warstwy wizualnej komunikatu spełnia jednak większość z nich. <br>Kryteria te uzupełnić należy regułami określającymi charakter związków między obrazem a tekstem oraz wpływem warstwy wizualnej na całość struktury wiadomości. <br>&lt;tit&gt;OBRAZ A TEKST&lt;/&gt;<br>Konstrukcja komunikatu reklamowego wykorzystująca zapis argumentacji w kodzie werbalnym oraz wizualnym odpowiada założeniom teorii podwójnego kodowania A. Pavio. W świetle tej koncepcji obraz rzeczywistości reprezentowany w umyśle opiera się na odrębnych systemach: słownym i obrazowym. Tworzona w psychice reprezentacja świata wynika z doświadczeń percepcyjnych, motorycznych oraz emocjonalnych. Musi więc zachowywać cechy tych doświadczeń. Powoduje to konieczność utrzymania ciągłości między tym co
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego