Typ tekstu: Druki ulotne
Tytuł: reklamy kulinarne
Rok: 2003
zrozumieniu głębokiej różnicy, jaka dzieli wyrafinowanych Włochów. Dylemat ten, który we Włoszech brzmi dosłownie "na biało czy na czerwono", ilustruje podział na tych, którzy uważają, że vongole trzeba podawać z sosem pomidorowym, i tych, którzy uważają, że tylko z oliwa, czosnkiem i zieloną pietruszką...
JM: Czyli Mimi miał pełne prawo wybrać spaghetti bez pomidorów?
TC-B: Tak, lecz w wyborze tym tkwi z kolei subtelność Camilleriego, który dowcipnie kreśli jego portret jako kulinarnego bezguścia. Zauważ, Calogero zadaje Mimi pytanie, na które świadomie może odpowiedzieć tylko wyrafinowany smakosz. Mimi wypowiada pewnie, jak gdyby ten problem miał już od dawna przemyślany, ale zaraz
zrozumieniu głębokiej różnicy, jaka dzieli wyrafinowanych Włochów. Dylemat ten, który we Włoszech brzmi dosłownie "na biało czy na czerwono", ilustruje podział na tych, którzy uważają, że vongole trzeba podawać z sosem pomidorowym, i tych, którzy uważają, że tylko z oliwa, czosnkiem i zieloną pietruszką...<br>JM: Czyli Mimi miał pełne prawo wybrać spaghetti bez pomidorów?<br>TC-B: Tak, lecz w wyborze tym tkwi z kolei subtelność Camilleriego, który dowcipnie kreśli jego portret jako kulinarnego bezguścia. Zauważ, Calogero zadaje Mimi pytanie, na które świadomie może odpowiedzieć tylko wyrafinowany smakosz. Mimi wypowiada pewnie, jak gdyby ten problem miał już od dawna przemyślany, ale zaraz
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego