Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
Matki". Są to określenia,
które dla przedstawicieli obu religii nie oznaczają tego samego, jednak
według Nishidy tak naprawdę odnoszą się do tego samego 'duchowego
faktu', który jest głosem Absolutu w sercu człowieka. Nishida pisał: "Relację
Boga i człowieka należy rozumieć zawsze właśnie jako relację 'odwrotnej
polaryzacji'. Nasza religijna świadomość nie wypływa z jednostkowej
świadomości, ale jest wołaniem Boga czy też wołaniem Buddy. To wołanie
jest aktem Boga, aktem Buddy i dobiega ze źródła naszej jaźni". Nishida
uważa, że św. Augustyn dał wyraz refleksji nad głosem Boga w sercu
człowieka, pisząc: "Stworzyłeś nas dla siebie i nasze serca nie zaznają
spokoju, dopóki
Matki". Są to określenia, <br>które dla przedstawicieli obu religii nie oznaczają tego samego, jednak <br>według Nishidy tak naprawdę odnoszą się do tego samego 'duchowego <br>faktu', który jest głosem Absolutu w sercu człowieka. Nishida pisał: &lt;q&gt;"Relację <br>Boga i człowieka należy rozumieć zawsze właśnie jako relację 'odwrotnej <br>polaryzacji'. Nasza religijna świadomość nie wypływa z jednostkowej <br>świadomości, ale jest wołaniem Boga czy też wołaniem Buddy. To wołanie <br>jest aktem Boga, aktem Buddy i dobiega ze źródła naszej jaźni".&lt;/&gt; Nishida <br>uważa, że św. Augustyn dał wyraz refleksji nad głosem Boga w sercu <br>człowieka, pisząc: &lt;q&gt;"Stworzyłeś nas dla siebie i nasze serca nie zaznają <br>spokoju, dopóki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego