Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
na uroczystość Trójcy Świętej (o czym szerzej w dalszej części rozdziału). W 1 Kyrie wykorzystuje pierwszą frazę antyfony, w 2 Christe wprowadza dwie kolejne, a w 3 Kyrie stosuje kategorię korespondencji z pierwszą frazą Kyrie. Podobnie postępuje w pozostałych częściach mszy, wyjąwszy Sanctus. W ten sposób osiąga zwartość materiałową i wyrazową zarówno wewnątrz części, jak i miedzy nimi. Cały zaś cykl charakteryzuje wysoki stopień integracji, tworząc kategorię następności . Kolejny wewnętrzny odcinek części oraz kolejna część cyklu właśnie następują po sobie z materiałem korespondującym ze sobą bądź modyfikowanym (wyjątkowo integrowanym kategorią wariacji). W rezultacie kolejne mikro- i makrostruktury formalne utrzymują stały, wysoki
na uroczystość Trójcy Świętej (o czym szerzej w dalszej części rozdziału). W 1 Kyrie wykorzystuje pierwszą frazę antyfony, w 2 Christe wprowadza dwie kolejne, a w 3 Kyrie stosuje kategorię korespondencji z pierwszą frazą Kyrie. Podobnie postępuje w pozostałych częściach mszy, wyjąwszy Sanctus. W ten sposób osiąga zwartość materiałową i wyrazową zarówno wewnątrz części, jak i miedzy nimi. Cały zaś cykl charakteryzuje wysoki stopień integracji, tworząc kategorię <orig>następności</> <gap>. Kolejny wewnętrzny odcinek części oraz kolejna część cyklu właśnie następują po sobie z materiałem korespondującym ze sobą bądź modyfikowanym (wyjątkowo integrowanym kategorią wariacji). W rezultacie kolejne mikro- i makrostruktury formalne utrzymują stały, wysoki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego