Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
redukować może poczucie wątpliwości wobec własnych sądów i opinii. Wpływ autorytetu jest szczególnie silny, gdy idzie o odbiorcę konformistycznego. Autorytet pełni istotną funkcję w procesach wartościowania treści komunikatu oraz przyszłych działań. Skuteczność efektu zależna jest od tego, czy cechy osoby pełniącej funkcję autorytetu uznawane są za autentyczne. Kryterium to dotyczy zarówno samej osoby, jak i jej zachowań. W reklamie istnieje możliwość tworzenia fikcyjnych wzorców lub autorytetów. Na przykład, kiedy aktor kreujący popularną i wiarygodną postać w serialu angażowany jest do filmu reklamowego w zbliżonej roli. Realnie osoba będąca autorytetem nie istnieje, natomiast psychologicznie - tak.
Wywołanie poczucia winy odnosi się do naruszenia
redukować może poczucie wątpliwości wobec własnych sądów i opinii. Wpływ autorytetu jest szczególnie silny, gdy idzie o odbiorcę konformistycznego. Autorytet pełni istotną funkcję w procesach wartościowania treści komunikatu oraz przyszłych działań. Skuteczność efektu zależna jest od tego, czy cechy osoby pełniącej funkcję autorytetu uznawane są za autentyczne. Kryterium to dotyczy zarówno samej osoby, jak i jej zachowań. W reklamie istnieje możliwość tworzenia fikcyjnych wzorców lub autorytetów. Na przykład, kiedy aktor kreujący popularną i wiarygodną postać w serialu angażowany jest do filmu reklamowego w zbliżonej roli. Realnie osoba będąca autorytetem nie istnieje, natomiast psychologicznie - tak. <br>Wywołanie poczucia winy odnosi się do naruszenia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego