Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorczyk Wojciech
Tytuł: Strategie marketingowe banków
Rok: 1996
i rodzaju produktu, ceny można różnicować w stosunku do cen produktów konkurencyjnych albo ustalać na podobnym poziomie. Trzeba podkreślić, że podstawowe znaczenie przy określaniu cen powinna mieć metoda oparta na wielkości popytu. Pozostałe metody powinny służyć jako jej uzupełnienie. Dlatego ustalanie cen powinno być wynikiem także takich czynników, jak np. :
zasoby własne banku, ich struktura i wzajemne relacje,
wielkość lokat klientów, ich struktura według wielkości i terminów wpłat oraz wzajemne relacje,
oprocentowanie kredytu refinansowego udzielanego bankom przez bank centralny,
wysokość obowiązkowych rezerw banku,
ceny produktów konkurencyjnych banków.
Przy ustalaniu cen należy także wziąć pod uwagę ich aspekt psychologiczny zwany inaczej paradoksem
i rodzaju produktu, ceny można różnicować w stosunku do cen produktów konkurencyjnych albo ustalać na podobnym poziomie. Trzeba podkreślić, że podstawowe znaczenie przy określaniu cen powinna mieć metoda oparta na wielkości popytu. Pozostałe metody powinny służyć jako jej uzupełnienie. Dlatego ustalanie cen powinno być wynikiem także takich czynników, jak np. :<br>zasoby własne banku, ich struktura i wzajemne relacje,<br>wielkość lokat klientów, ich struktura według wielkości i terminów wpłat oraz wzajemne relacje,<br>oprocentowanie kredytu refinansowego udzielanego bankom przez bank centralny,<br>wysokość obowiązkowych rezerw banku,<br>ceny produktów konkurencyjnych banków.<br>Przy ustalaniu cen należy także wziąć pod uwagę ich aspekt psychologiczny zwany inaczej paradoksem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego