Typ tekstu: Książka
Autor: Waniek Henryk
Tytuł: Opis podróży mistycznej z Oświęcimia do Zgorzelca 1257-1957
Rok: 1996
tybetańscy jogini rozmyślnie piszą nieprawdę lub
też nie wiedzą, o czym mówią. W jego przekonaniu życie, jak i śmierć,
stanowią jedno. Gdzie racja? Tutaj, czy w sokratejskim paradoksie,
który życie wieczne (W. Witwicki, tłumacz Platona, używa pojęcia
"zmartwychwstanie") warunkuje uprzednią śmiercią.
Skoro wspomniano tu Don Juana, to przy okazji zauważmy zbieżność jego
wizji dramatu ludzkiego z symbolami użytymi w Sapientia veterum
philosophorum... Powiada, że we wczesnej fazie życia zostajemy uwięzieni
jak gdyby pod szklanym kloszem, którym jest dany nam opis świata.
Odtąd, na wewnętrznych ścianach tego klosza (butelki? athanora?)
oglądamy tylko refleksy rzeczywistości zgodnej z tym, co narzuciła nam
edukacja. Aby
tybetańscy jogini rozmyślnie piszą nieprawdę lub<br>też nie wiedzą, o czym mówią. W jego przekonaniu życie, jak i śmierć,<br>stanowią jedno. Gdzie racja? Tutaj, czy w sokratejskim paradoksie,<br>który życie wieczne (W. Witwicki, tłumacz Platona, używa pojęcia<br>"zmartwychwstanie") warunkuje uprzednią śmiercią.<br> Skoro wspomniano tu Don Juana, to przy okazji zauważmy zbieżność jego<br>wizji dramatu ludzkiego z symbolami użytymi w Sapientia veterum<br>philosophorum... Powiada, że we wczesnej fazie życia zostajemy uwięzieni<br>jak gdyby pod szklanym kloszem, którym jest dany nam opis świata.<br>Odtąd, na wewnętrznych ścianach tego klosza (butelki? athanora?)<br>oglądamy tylko refleksy rzeczywistości zgodnej z tym, co narzuciła nam<br>edukacja. Aby
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego