Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
jednak zauważalnego odbicia w dramacie Coleridge'a Remorse (Wyrzuty sumienia), wystawionym w Drury Lane 23 stycznia 1813 roku; historycy literatury zwrócili natomiast uwagę na wyraźne pokrewieństwo dramatu ze Zbójcami Schillera.
Nową lekturę Szekspira upowszechniły w Anglii szkice romantycznych krytyków, Williama Hazzlitta i Thomasa De Quinceya, którzy zreinterpretowali przede wszystkim szekspirowskie charaktery; zwracając uwagę na wewnętrzną szamotaniną bohatera (głównie odwołując się do Makbeta), na walkę przeciwstawnych namiętności w umyśle bohatera i wynikającą stąd destrukcję jego osobowości i metamorfozę wewnętrzną. Podobnie jak w umyśle bohatera ustawiczna walka przeciwieństw toczy się w świecie, także podlegającym metamorfozom, przenikniętym przez obce, wrogie, szatańskie moce. Ponieważ walki te toczą
jednak zauważalnego odbicia w dramacie Coleridge'a Remorse (Wyrzuty sumienia), wystawionym w Drury Lane 23 stycznia 1813 roku; historycy literatury zwrócili natomiast uwagę na wyraźne pokrewieństwo dramatu ze Zbójcami Schillera.<br>Nową lekturę Szekspira upowszechniły w Anglii szkice romantycznych krytyków, Williama Hazzlitta i Thomasa De Quinceya, którzy zreinterpretowali przede wszystkim szekspirowskie charaktery; zwracając uwagę na wewnętrzną szamotaniną bohatera (głównie odwołując się do Makbeta), na walkę przeciwstawnych namiętności w umyśle bohatera i wynikającą stąd destrukcję jego osobowości i metamorfozę wewnętrzną. Podobnie jak w umyśle bohatera ustawiczna walka przeciwieństw toczy się w świecie, także podlegającym metamorfozom, przenikniętym przez obce, wrogie, szatańskie moce. Ponieważ walki te toczą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego