WAGONOWI

• ... swój rozwierała na ludzi, których ścisk panujący w polskiej części wagonu, wypychał na zabronione terytorium "šbermenschów". Wystarczyło, żeby ktoś jedną...
  • ... na głowach, i jeszcze kilka przystanków, i wysiedliśmy z ażurowego wagonu, i wydało się nam naraz, że niespodzianie znaleźliśmy się gdzie...
  • ... to zbliżenie naszych rąk na uchwycie w tramwaju, kiedy ruch wagonu pchnął nas ku sobie i widziałem z bliska jej duże...
  • ... nas tłum czekających i obracając na wszystkie strony, wtłoczył do wagonu, Rozdzieleni, i ksiądz, i ja znaleźliśmy sobie miejsce. On w...
  • ... doprowadził nas niemal do ruiny oraz do tego, że najbliższego wagonu ostatniego pociągu do Allerd dopadliśmy w ostatniej chwili. Wysiadając na...
  • ... nie zmrużył oka. W Krakowie, o świcie, kazał przywołać do
    wagonu naczelnika stacji i dał mu do wysłania depeszę, w której...
  • ... jest nieodpowiedni do konstrukcji wagonu i nie dostosowany do podwozia wagonu - dowiadujemy się nieoficjalnie. Władze miasta znają już wstępne ekspertyzy. Wypowiadają...
  • ... ta sama SU46-049, którą to przyjechaliśmy. Rzeczywiście. Wsiadamy do wagonu.. He, ten sam! 238. Obok drzemie SP42-218 (Gdynia)+wagon...
  • ... uwięzione w kole horyzontu; nie ma ucieczki, trzeba wsiadać do wagonu.
    Pociąg rusza, deszcz przestaje mżyć, sytuacja zasadniczo się odmienia. Pęka...
  • ... trawy zszywa poszarpane iglastymi drzewami zbocze i znów przed oknami wagonu wyrastają zielone ściany. Przestaje mżyć. Chmury unoszą się i rozciągają...
  • ... zastanowimy.
    Wtedy właśnie pociąg wtoczył się na peron, a z
    wagonu wysypali się pierwsi podróżni. Paragon cofnął się przezornie do wózka...
  • ... były wagony sypialny i Wars.
    - Nie mogliśmy dostać się do
    wagonu sypialnego, bo wbił się między inne. Musieliśmy przecinać go, wchodzić...
  • ... jeden z kurierów mógł
    się uratować. Krzeptowski stał na korytarzu
    wagonu, gdy
    nagle zobaczył przez szybę drzwi, że w następnym wagonie...
  • ... Gdynia-Tczew-Chojnice]: EP07-362(Gdynia)+Bd+B+4Bhp, do wagonu pierwszego, nr 965 na górę. [505126199650]. Obok stał przygotowany jako...
  • ... się przeciskać, a ja miałam olbrzymi brzuch. Stanęłam na stopniu wagonu, kiedy zsunęła się na mnie ciężka walizka. Uderzyła kantem w...
  • ... pojazdów na drogach publicznych, prędkości wylotowej pocisku z lufy armaty, wagonu kolejowego na tzw. górce rozrządowej, czy też samolotu podchodzącego do...
  • ... bagaże. Matka z nerwowym pośpiechem wydawała chaotyczne zarządzenia.

Wysiedliśmy z
    wagonu, aby przesiąść się do pociągu warszawskiego. Wyrwany ze snu, w...
  • ... Los zdecydował: wyskoczyłem na peron i dopadłem drzwi mego dawnego wagonu. Ruszając z Koluszek w stronę Łodzi uświadomiłem sobie z goryczą...
  • ... na dworzec. Gdy pociąg ruszył, długo jeszcze stała w oknie wagonu, patrząc na coraz bardziej malejącą postać Bochwica, aż falisty zakręt...
  • ... zaalarmować oddział straży pożarnej rozrzedza się, a ja idę do wagonu. W przedziale posilam się (pełen wrażeń), gdy nagle słyszę w...