Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
pojawia się określona przyczynowość, decydującą rolę pełni zapis tekstowy. Sytuacja ta powoli zmienia się na skutek adaptowania języka reklamy przez klasyczne media. Widoczne jest to w coraz bardziej agresywnej konstrukcji pierwszych stron gazet codziennych. Co w takim razie wyróżnia komunikatywny tekst reklamowy? Na przyklad etapowy przebieg percepcji zgodny z modelem AIDA, a więc zauważenie, zaciekawienie, wzrost emocjonalnego zaangażowania oraz planowanie działań związanych z treścią tekstu. Aby osiągnąć ten efekt, warto pamiętać o zbiorze określonych kryteriów ukierunkowujących tekst. Ich stosowanie powinno uwzględniać etap zaawansowania kampanii reklamowej oraz specyfikę pozycjonowania produktu. Niżej przedstawione kryteria konstrukcji tekstu reklamowego wydają się w tym pomocne.
1
pojawia się określona przyczynowość, decydującą rolę pełni zapis tekstowy. Sytuacja ta powoli zmienia się na skutek adaptowania języka reklamy przez klasyczne media. Widoczne jest to w coraz bardziej agresywnej konstrukcji pierwszych stron gazet codziennych. Co w takim razie wyróżnia komunikatywny tekst reklamowy? Na przyklad etapowy przebieg percepcji zgodny z modelem AIDA, a więc zauważenie, zaciekawienie, wzrost emocjonalnego zaangażowania oraz planowanie działań związanych z treścią tekstu. Aby osiągnąć ten efekt, warto pamiętać o zbiorze określonych kryteriów ukierunkowujących tekst. Ich stosowanie powinno uwzględniać etap zaawansowania kampanii reklamowej oraz specyfikę pozycjonowania produktu. Niżej przedstawione kryteria konstrukcji tekstu reklamowego wydają się w tym pomocne. <br>1
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego