Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Cosmopolitan
Nr: 05
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
wygląd dzięki odchudzaniu się i kupowaniu odpowiednich produktów. Perfekcyjnie wystylizowana twarz, wykorzystywana w reklamach, jest obowiązującym wzorcem. Kobiety chcą podążać za tym wizerunkiem. Wydają olbrzymie pieniądze w firmach, które oferują im taki wygląd. Chociażby na chwilę.
COSMO: Pokazujesz ludziom swoje prawdziwe oblicze, bez żadnych upiększeń. Po co to robisz?
M.D.: Projekt "Unmade" kwestionuje utarte sposoby prezentowania twarzy. Odrzuca społeczny wymóg "poprawiania" wizerunku. Analizowałam relację między swoim wizerunkiem i moją reakcją. Nie przewidywałam natomiast, jak ten projekt będzie działał na innych ludzi. A to rzeczywiście jest bardzo ciekawe. Zwiedzający wystawę najczęściej są zbulwersowani. Niektórym te autoportrety wydają się obsceniczne. Tego rodzaju
wygląd dzięki odchudzaniu się i kupowaniu odpowiednich produktów. Perfekcyjnie wystylizowana twarz, wykorzystywana w reklamach, jest obowiązującym wzorcem. Kobiety chcą podążać za tym wizerunkiem. Wydają olbrzymie pieniądze w firmach, które oferują im taki wygląd. Chociażby na chwilę.<br>COSMO: Pokazujesz ludziom swoje prawdziwe oblicze, bez żadnych upiększeń. Po co to robisz?<br>M.D.: Projekt "Unmade" kwestionuje utarte sposoby prezentowania twarzy. Odrzuca społeczny wymóg "poprawiania" wizerunku. Analizowałam relację między swoim wizerunkiem i moją reakcją. Nie przewidywałam natomiast, jak ten projekt będzie działał na innych ludzi. A to rzeczywiście jest bardzo ciekawe. Zwiedzający wystawę najczęściej są zbulwersowani. Niektórym te autoportrety wydają się obsceniczne. Tego rodzaju
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego