Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 47
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
studiów nauk humanistycznych czy społecznych ma miejsce w wyższych szkołach pedagogicznych, kształcących przyszłych nauczycieli. Decyzją wręcz tragiczną w skutkach było wprowadzenie do programów szkolnych etyki jako przedmiotu alternatywnego i poniekąd konkurencyjnego w stosunku do religii. Zamiast rzeczywistego wzbogacenia edukacji humanistycznej narażono w praktyce jej wymiar etyczny na degradację i kompromitację. Etyka stała się dziedziną podejrzaną dla większości katechetów, rodziców i uczniów, a grozi nam, że już niedługo będzie wręcz utożsamiana z propagandą ateistyczną i moralnym relatywizmem. Tym bardziej, że w wytworzonej sytuacji o jej status w szkołach walczy najaktywniej Polskie Stowarzyszenie Wolnomyślicieli, potwierdzając tym samym poniekąd wszystkie uprzedzenia. Wpływ na eliminację
studiów nauk humanistycznych czy społecznych ma miejsce w wyższych szkołach pedagogicznych, kształcących przyszłych nauczycieli. Decyzją wręcz tragiczną w skutkach było wprowadzenie do programów szkolnych etyki jako przedmiotu alternatywnego i poniekąd konkurencyjnego w stosunku do religii. Zamiast rzeczywistego wzbogacenia edukacji humanistycznej narażono w praktyce jej wymiar etyczny na degradację i kompromitację. Etyka stała się dziedziną podejrzaną dla większości katechetów, rodziców i uczniów, a grozi nam, że już niedługo będzie wręcz utożsamiana z propagandą ateistyczną i moralnym relatywizmem. Tym bardziej, że w wytworzonej sytuacji o jej status w szkołach walczy najaktywniej Polskie Stowarzyszenie Wolnomyślicieli, potwierdzając tym samym poniekąd wszystkie uprzedzenia. Wpływ na eliminację
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego