Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
Napoleona dzieł Schillera nie było wolno wystawiać) w przeróbce Aleksandra Duvala. Także Fausta wystawiały najpierw teatry bulwarowe, w poetyce teatru cudów; po raz pierwszy w 1827 roku, ale druga inscenizacja, w 1828 w Porte-Saint-Martin, zachwyciła recenzentów; najbardziej podobał się "piekielny walc" w wykonaniu Fryderyka Lemaître i Marie Dorval.
Repertuar klasyczny, grywany w Comédie Française, był potężnie zasilany sztukami nowymi - autorstwa Woltera i jemu współczesnych. Nowości te były często wysoko cenione przez ówczesną krytykę "wysoką", ale celebrując zasady kompozycji klasycznej podejmowano te same co niegdyś tematy i przebiegi akcji, trzymano się niewolniczo schematów. Mimo że od połowy wieku XVIII domagano
Napoleona dzieł Schillera nie było wolno wystawiać) w przeróbce Aleksandra Duvala. Także Fausta wystawiały najpierw teatry bulwarowe, w poetyce teatru cudów; po raz pierwszy w 1827 roku, ale druga inscenizacja, w 1828 w Porte-Saint-Martin, zachwyciła recenzentów; najbardziej podobał się "piekielny walc" w wykonaniu Fryderyka Lemaître i Marie Dorval.<br>Repertuar klasyczny, grywany w Comédie Française, był potężnie zasilany sztukami nowymi - autorstwa Woltera i jemu współczesnych. Nowości te były często wysoko cenione przez ówczesną krytykę "wysoką", ale celebrując zasady kompozycji klasycznej podejmowano te same co niegdyś tematy i przebiegi akcji, trzymano się niewolniczo schematów. Mimo że od połowy wieku XVIII domagano
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego