Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
pewni, iż... zatopili okręt amerykański.

Bomba w górę
Śledzenie Rosjan nie wystarczało amerykańskim admirałom. Dlatego w połowie lat 60. przebudowano atomowy okręt podwodny USS "Halibut" tak, by mógł zabierać na pokład płetwonurków oraz zdalnie kierowane roboty podwodne z kamerami. Dzięki tym pojazdom na 20 lat przed odnalezieniem wraku "Titanica" (1986), US Navy potrafiła odnaleźć bombę wodorową, zgubioną u wybrzeży Hiszpanii, oraz dwa zatopione w wyniku katastrof (1968) okręty podwodne: amerykański Scorpion i rosyjski typu Golf, spoczywające kilka kilometrów pod powierzchnią oceanu. Rosjanie nie mieli pojęcia kiedy i gdzie zatonęła ich "atomówka". Amerykanie ustalili prawdopodobną lokalizację wraku na podstawie analizy podwodnych fal
pewni, iż... zatopili okręt amerykański.<br><br>Bomba w górę<br>Śledzenie Rosjan nie wystarczało amerykańskim admirałom. Dlatego w połowie lat 60. przebudowano atomowy okręt podwodny USS "Halibut" tak, by mógł zabierać na pokład płetwonurków oraz zdalnie kierowane roboty podwodne z kamerami. Dzięki tym pojazdom na 20 lat przed odnalezieniem wraku "Titanica" (1986), US Navy potrafiła odnaleźć bombę wodorową, zgubioną u wybrzeży Hiszpanii, oraz dwa zatopione w wyniku katastrof (1968) okręty podwodne: amerykański Scorpion i rosyjski typu Golf, spoczywające kilka kilometrów pod powierzchnią oceanu. Rosjanie nie mieli pojęcia kiedy i gdzie zatonęła ich "atomówka". Amerykanie ustalili prawdopodobną lokalizację wraku na podstawie analizy podwodnych fal
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego