Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2922
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
masowej - trzeba się uczyć. Ta uwaga dotyczy bardziej nauczycieli niż uczniów. Uczyć się o mediach, uczyć się je wykorzystywać i używać do naszych, wysokich celów. Odczuwać przyjemność w kontakcie z nimi i racjonalizować tę przyjemność, bo często świadczy ona o aktywnym i obywatelskim stosunku do świata. Nie działać przeciwko nim, bo tak się nie walczy z "barbarzyńcą". Uczyć odczytywać krytycznie znaczenia mediów dla samego siebie i dla innych: mówić o nich więcej, a nie mniej. Zadać sobie więcej trudu, niż wymaga wymyślenie tytułu felietonu w tygodniku "Wprost": "Włącz telewizor, wyłącz rozum".
Czeka nas walka o znaczenia telewizyjne. Czeka nas negocjowanie znaczeń
masowej - trzeba się uczyć. Ta uwaga dotyczy bardziej nauczycieli niż uczniów. Uczyć się o mediach, uczyć się je wykorzystywać i używać do naszych, wysokich celów. Odczuwać przyjemność w kontakcie z nimi i racjonalizować tę przyjemność, bo często świadczy ona o aktywnym i obywatelskim stosunku do świata. Nie działać przeciwko nim, bo tak się nie walczy z "barbarzyńcą". Uczyć odczytywać krytycznie znaczenia mediów dla samego siebie i dla innych: mówić o nich więcej, a nie mniej. Zadać sobie więcej trudu, niż wymaga wymyślenie tytułu felietonu w tygodniku "Wprost": "Włącz telewizor, wyłącz rozum".<br>Czeka nas walka o znaczenia telewizyjne. Czeka nas negocjowanie znaczeń
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego