Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 5(500)
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1989
skreślone, prorok z grupką zwolenników pochodzących z dołów społecznych musi uchodzić do Yathrib (późniejszej Medyny). Dalsza część opowiadania dzieje się w ćwierć wieku później (w rzeczywistości "dojrzewanie" islamu trwało tylko kilka lat) w zubożałej w międzyczasie i izolowanej Jahilii. Zwycięskie wojska triumfującej "Submisji" zajmują ją bez oporu i przystępują do eliminacji "elementów niepożądanych". Najbardziej niepożądanym z nich jest poeta Baal który w młodości prześladował "Mahounda" swymi satyrami. Udaje mu się chwilowo ukryć i to nie byle gdzie, bo w położonym na skraju miasta domu publicznym o nazwie Khijab (ar. chidżab, dosł. "zasłona" jest używaną do dziś nazwą welonu na głowę, który
skreślone, prorok z grupką zwolenników pochodzących z dołów społecznych musi uchodzić do Yathrib (późniejszej Medyny). Dalsza część opowiadania dzieje się w ćwierć wieku później (w rzeczywistości "dojrzewanie" islamu trwało tylko kilka lat) w zubożałej w międzyczasie i izolowanej Jahilii. Zwycięskie wojska triumfującej "Submisji" zajmują ją bez oporu i przystępują do eliminacji "elementów niepożądanych". Najbardziej niepożądanym z nich jest poeta Baal który w młodości prześladował "Mahounda" swymi satyrami. Udaje mu się chwilowo ukryć i to nie byle gdzie, bo w położonym na skraju miasta domu publicznym o nazwie Khijab (ar. chidżab, dosł. "zasłona" jest używaną do dziś nazwą welonu na głowę, który
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego