Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
znaczenie interpretowane jest zawsze w odniesieniu do znaczeń kodowanych w obrazie. Klasyczny już dziś slogan "Jeśli nie my, to kto? Jeśli nie teraz, to kiedy?", zestawiony z wizerunkiem kubańskiej dziewczyny trzymanej pod ramię przez przodownika pracy, jest z pewnością zobowiązaniem zawierającym cechy apelu emocjonalnego o silnym kontekście moralnym (przynajmniej wtedy, kiedy jest odnoszony do kontekstu społecznego Kuby pod rządami Fidela Castro). Jednak ten sam slogan, ale zestawiony z dwojgiem bliźniaków sfotografowanych w pierwszych tygodniach swego życia, może tworzyć ironiczny dylemat, odnoszący się do ich niepewnej przyszłości.
Natomiast charakter sloganu pojmowany w klasyczny sposób jako kategoria wypowiedzi, nie określa specyficznych dla danej kampanii
znaczenie interpretowane jest zawsze w odniesieniu do znaczeń kodowanych w obrazie. Klasyczny już dziś slogan "Jeśli nie my, to kto? Jeśli nie teraz, to kiedy?", zestawiony z wizerunkiem kubańskiej dziewczyny trzymanej pod ramię przez przodownika pracy, jest z pewnością zobowiązaniem zawierającym cechy apelu emocjonalnego o silnym kontekście moralnym (przynajmniej wtedy, kiedy jest odnoszony do kontekstu społecznego Kuby pod rządami Fidela Castro). Jednak ten sam slogan, ale zestawiony z dwojgiem bliźniaków sfotografowanych w pierwszych tygodniach swego życia, może tworzyć ironiczny dylemat, odnoszący się do ich niepewnej przyszłości. <br>Natomiast charakter sloganu pojmowany w klasyczny sposób jako kategoria wypowiedzi, nie określa specyficznych dla danej kampanii
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego