Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
nocnej koszuli i boso?

Wykorzystanie przestrzeni scenicznej

Przestrzeń dramatów romantycznych wydaje się często ogromna i otwarta, gdyż to, co uwidocznione na scenie, stale bywa uzupełniane w wyobraźni odbiorcy przez plany dodatkowe. W sztukach Słowackiego bywają to efekty najczęściej dobrze znane z teatru: widok z okien, lub iluzyjnie rysowana perspektywa dalszych komnat czy odsłaniające coś na moment błyski piorunów. I jest inna jeszcze przestrzeń odległa i ogromna - przestrzeń tworzona przez słowo, opowiadana przedziwnie obrazowo przez bohaterów dramatu: tworzą ją jakieś rozległe pola, stepy, bitwy w wąwozach. Perspektywy przenikają się wzajemnie, zacierają się między nimi granice (np. w tak lubianej przez Słowackiego porze
nocnej koszuli i boso?<br><br>&lt;tit&gt;Wykorzystanie przestrzeni scenicznej&lt;/&gt;<br><br>Przestrzeń dramatów romantycznych wydaje się często ogromna i otwarta, gdyż to, co uwidocznione na scenie, stale bywa uzupełniane w wyobraźni odbiorcy przez plany dodatkowe. W sztukach Słowackiego bywają to efekty najczęściej dobrze znane z teatru: widok z okien, lub iluzyjnie rysowana perspektywa dalszych komnat czy odsłaniające coś na moment błyski piorunów. I jest inna jeszcze przestrzeń odległa i ogromna - przestrzeń tworzona przez słowo, opowiadana przedziwnie obrazowo przez bohaterów dramatu: tworzą ją jakieś rozległe pola, stepy, bitwy w wąwozach. Perspektywy przenikają się wzajemnie, zacierają się między nimi granice (np. w tak lubianej przez Słowackiego porze
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego