Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
zajmował się projektowaniem strojów i sceny. Zgodnie z założeniem, że płyta Trans-Europa Express miała odzwierciedlać tęsknotę za utraconą przedwojenną europejską kulturą, Schult ubrał muzyków w staromodne, prążkowane garnitury (Bartos miał nawet muszkę) i wykonał zamglone, kolorowane później zdjęcia. Na kolejnym albumie The Man Machine Schult, wzorując się na rosyjskim konstruktywiście Elu Lissitzkim, stworzył obraz ludzi-robotów ubranych, zgodnie z symboliką anarchistów, w czerwone koszule i czarne krawaty. Ten zuniformizowany strój w połączeniu z wyrazistym makijażem twarzy nosił w pewnym stopniu nazistowski charakter. Do perfekcji ową kreację dopracowała w latach osiemdziesiątych słoweńska gru pa Laibach.
W okresie Trans- Europa Express muzycy
zajmował się projektowaniem strojów i sceny. Zgodnie z założeniem, że płyta Trans-Europa Express miała odzwierciedlać tęsknotę za utraconą przedwojenną europejską kulturą, Schult ubrał muzyków w staromodne, prążkowane garnitury (Bartos miał nawet muszkę) i wykonał zamglone, kolorowane później zdjęcia. Na kolejnym albumie The Man Machine Schult, wzorując się na rosyjskim konstruktywiście Elu Lissitzkim, stworzył obraz ludzi-robotów ubranych, zgodnie z symboliką anarchistów, w czerwone koszule i czarne krawaty. Ten zuniformizowany strój w połączeniu z wyrazistym makijażem twarzy nosił w pewnym stopniu nazistowski charakter. Do perfekcji ową kreację dopracowała w latach osiemdziesiątych słoweńska gru pa Laibach.<br>W okresie Trans- Europa Express muzycy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego