Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
słowa zen, aby dotrzeć do tego, co niewyrażalne".
Czwarta ranga
Dotarcie do obydwu
(chiń. jianzhong zhi; jap. kenchushi)
Kiedy przetną się dwa ostrza
w czasie pojedynku,
Tak, że nie można ich rozdzielić,
Zręczne dłonie, zaprawione w szermierce
mają w sobie taką siłę,
że mogą zmierzyć się z Niebem -
są jak lotos kwitnący w ogniu.

Dwa ostrza, które walczą ze sobą, ale nie można ich rozdzielić, to symbol
aspektów relatywnego i absolutnego, które stanowią swoje przeciwieństwa.
Oświecony łączy te wykluczające się na pozór sfery i jest zdolny do czynów
niewykonalnych dla innych ludzi. Znana buddyjska metafora kwiatu lotosu
w ogniu, którego nie
słowa zen, aby dotrzeć do tego, co niewyrażalne".&lt;/&gt; <br>Czwarta ranga <br>Dotarcie do obydwu<br>(chiń. jianzhong zhi; jap. kenchushi) <br>Kiedy przetną się dwa ostrza <br>w czasie pojedynku, <br>Tak, że nie można ich rozdzielić, <br>Zręczne dłonie, zaprawione w szermierce <br>mają w sobie taką siłę, <br>że mogą zmierzyć się z Niebem - <br>są jak lotos kwitnący w ogniu. <br>&lt;gap&gt;<br>Dwa ostrza, które walczą ze sobą, ale nie można ich rozdzielić, to symbol <br>aspektów relatywnego i absolutnego, które stanowią swoje przeciwieństwa. <br>Oświecony łączy te wykluczające się na pozór sfery i jest zdolny do czynów <br>niewykonalnych dla innych ludzi. Znana buddyjska metafora kwiatu lotosu <br>w ogniu, którego nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego