Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 37
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
3 . Tak więc rozstaw osi, wynoszący 2,54 m, pozwala, dzięki poprzecznemu ustawieniu źródła napędu i związanych z tym zysków na przestrzeni pod maską, znacznie lepiej gospodarować i wykorzystywać miejsce w wozie. Powiedzmy, że w samochodzie o klasycznym układzie zespołów (silnik z przodu, napęd na oś tylną) dla uzyskania równie obszernego wnętrza trzeba by rozstaw osi przedłużyć o ok. 15 cm.
Drugim rozwiązaniem, które przyczyniło się do sukcesu tej konstrukcji jest użycie niezależnego zawieszenia kół tylnych już w modelu podstawowym, limuzynie czy też coupe. Oś sztywna, nawet nie napędzana, byłaby zapewne tańsza, ale uniemożliwiłaby tak niskie poprowadzenie podłogi.
Siedzenie tylne jest
3&lt;/&gt; . Tak więc rozstaw osi, wynoszący 2,54 m, pozwala, dzięki poprzecznemu ustawieniu źródła napędu i związanych z tym zysków na przestrzeni pod maską, znacznie lepiej gospodarować i wykorzystywać miejsce w wozie. Powiedzmy, że w samochodzie o klasycznym układzie zespołów (silnik z przodu, napęd na oś tylną) dla uzyskania równie obszernego wnętrza trzeba by rozstaw osi przedłużyć o ok. 15 cm. <br>Drugim rozwiązaniem, które przyczyniło się do sukcesu tej konstrukcji jest użycie niezależnego zawieszenia kół tylnych już w modelu podstawowym, limuzynie czy też coupe. Oś sztywna, nawet nie napędzana, byłaby zapewne tańsza, ale uniemożliwiłaby tak niskie poprowadzenie podłogi. <br>Siedzenie tylne jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego