Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
nad rzeczywistością. Takie 'ja' traktowane jest jako
odrębny podmiot, który jest różny od wszystkiego, co postrzega jako
różniące się od siebie przedmioty poznania. "Podmiotowość i przedmiotowość

zasadzają się już ze swej strony na szczególnej jawności 'bycia'
i istoty ludzkiej. Utrwala ona we władzy przedstawiania ich rozróżnienie jako
przedmiotu (bycia) i podmiotu (istoty ludzkiej). To ostatnie obowiązuje odtąd
jako absolutne i wpędza myślenie w sytuację bez wyjścia". Owa sytuacja
bez wyjścia polega na tym, że bycie jest z konieczności zawsze uprzedmiotowiane.
Dla Heideggera ontologiczna struktura zasady niesprzeczności
zakłada także, iż każdy określony byt jest "przecięciem się tego, czym byt
jest, z tym
nad rzeczywistością. Takie 'ja' traktowane jest jako <br>odrębny podmiot, który jest różny od wszystkiego, co postrzega jako <br>różniące się od siebie przedmioty poznania. "Podmiotowość i przedmiotowość<br>&lt;page nr=287&gt;<br>zasadzają się już ze swej strony na szczególnej jawności 'bycia' <br>i istoty ludzkiej. Utrwala ona we władzy przedstawiania ich rozróżnienie jako <br>przedmiotu (bycia) i podmiotu (istoty ludzkiej). To ostatnie obowiązuje odtąd <br>jako absolutne i wpędza myślenie w sytuację bez wyjścia". Owa sytuacja <br>bez wyjścia polega na tym, że bycie jest z konieczności zawsze uprzedmiotowiane. <br>Dla Heideggera ontologiczna struktura zasady niesprzeczności <br>zakłada także, iż każdy określony byt jest "przecięciem się tego, czym byt <br>jest, z tym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego