Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
strategię koncentracji.
Ilustruje to rys. 21.
Strategia niskich cen polega na zdobyciu wiodącej pozycji w branży pod względem kosztów całkowitych. Wymaga intensywnego inwestowania w urządzenia produkcyjne na efektywną skalę, dążenia do obniżania kosztów poprzez zdobywanie doświadczenia produkcyjnego, dokładną kontrolę kosztów pośrednich i ogólnych.
Strategia różnicowania (dyferencjacji) oznacza nadanie unikatowych cech produktowi firmy lub innym działaniom marketingowym przedsiębiorstwa, np. stworzenie wyjątkowo sprawnej obsługi posprzedażnej czy zorganizowanie doskonałej sieci dystrybucji.
Zróżnicowanie zapewnia wyższe marże zysku. Przedsiębiorstwo zdobywa na rynku lub w niektórych jego segmentach pozycję quasimonopolistyczną. Wymogi, jakie powinny być spełnione w przypadku stosowania tej strategii są następujące: wysoka jakość produktu, duża efektywność
strategię koncentracji.<br>Ilustruje to rys. 21.<br>Strategia niskich cen polega na zdobyciu wiodącej pozycji w branży pod względem kosztów całkowitych. Wymaga intensywnego inwestowania w urządzenia produkcyjne na efektywną skalę, dążenia do obniżania kosztów poprzez zdobywanie doświadczenia produkcyjnego, dokładną kontrolę kosztów pośrednich i ogólnych.<br>Strategia różnicowania (dyferencjacji) oznacza nadanie unikatowych cech produktowi firmy lub innym działaniom marketingowym przedsiębiorstwa, np. stworzenie wyjątkowo sprawnej obsługi posprzedażnej czy zorganizowanie doskonałej sieci dystrybucji.<br>Zróżnicowanie zapewnia wyższe marże zysku. Przedsiębiorstwo zdobywa na rynku lub w niektórych jego segmentach pozycję quasimonopolistyczną. Wymogi, jakie powinny być spełnione w przypadku stosowania tej strategii są następujące: wysoka jakość produktu, duża efektywność
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego