Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
teatru, a to oznaczało, że wpływ, jaki wywierał na umysły, był o wiele szerszy niż ten, który mogły osiągać dzieła literackie tylko publikowane. Sztuki Szekspira - by odwołać się do znakomicie reprezentatywnych, reasumujących zarzuty krytyki uwag Jana Śniadeckiego - szerzą ciemnotę i zabobon, urągają językowi, popularyzowanie ich przez teatr grozi unicestwieniem efektów racjonalnych działań na rzecz powszechnego podniesienia oświaty. Był Szekspir groźny - bo był czymś więcej i zgoła innym niż wzbudzające dreszcz emocji dramy, których do prawdziwej sztuki się nie zalicza, których nie traktuje się serio, bo nowa generacja pisarzy traktowała go jako geniusza stojącego ponad prawami wytyczanymi dla sztuki, jako najwybitniejszego znawcę
teatru, a to oznaczało, że wpływ, jaki wywierał na umysły, był o wiele szerszy niż ten, który mogły osiągać dzieła literackie tylko publikowane. Sztuki Szekspira - by odwołać się do znakomicie reprezentatywnych, reasumujących zarzuty krytyki uwag Jana Śniadeckiego - szerzą ciemnotę i zabobon, urągają językowi, popularyzowanie ich przez teatr grozi unicestwieniem efektów racjonalnych działań na rzecz powszechnego podniesienia oświaty. Był Szekspir groźny - bo był czymś więcej i zgoła innym niż wzbudzające dreszcz emocji dramy, których do prawdziwej sztuki się nie zalicza, których nie traktuje się serio, bo nowa generacja pisarzy traktowała go jako geniusza stojącego ponad prawami wytyczanymi dla sztuki, jako najwybitniejszego znawcę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego