Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Praca i Zabezpieczenie Społeczne
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1981
się bardziej generalny dylemat: czy realizując społeczne aspiracje edukacyjne rozwijać wyższe szczeble szkolnictwa w tempie wyprzedzającym dynamikę rozwoju gospodarczego, czy bardziej uzasadniony będzie model rozwoju szkolnictwa ponadpodstawowego zapewniający dopływ kadr adekwatny do istniejących potrzeb kadrowych. Fakt, że system kształcenia spełnia zarówno funkcje społeczno- kulturowe, jak i ekonomiczne, a także istniejące rozbieżności poglądów na rolę czynnika kwalifikacji w rozwoju gospodarczym dostarczają argumentacji reprezentantom obu tych koncepcji.
Przeciwnicy koncepcji rozwoju systemu kształcenia w ścisłym związku z zapotrzebowaniem na kadry kwalifikowane zarzucają tym poglądom wiązanie rozwoju szkolnictwa wyłącznie z potrzebami gospodarki, przy pominięciu jego pozaekonomicznych funkcji. Warto w tym kontekście zauważyć, że próby powiązania
się bardziej generalny dylemat: czy realizując społeczne aspiracje edukacyjne rozwijać wyższe szczeble szkolnictwa w tempie wyprzedzającym dynamikę rozwoju gospodarczego, czy bardziej uzasadniony będzie model rozwoju szkolnictwa ponadpodstawowego zapewniający dopływ kadr adekwatny do istniejących potrzeb kadrowych. Fakt, że system kształcenia spełnia zarówno funkcje społeczno- kulturowe, jak i ekonomiczne, a także istniejące rozbieżności poglądów na rolę czynnika kwalifikacji w rozwoju gospodarczym dostarczają argumentacji reprezentantom obu tych koncepcji. <br> Przeciwnicy koncepcji rozwoju systemu kształcenia w ścisłym związku z zapotrzebowaniem na kadry kwalifikowane zarzucają tym poglądom wiązanie rozwoju szkolnictwa wyłącznie z potrzebami gospodarki, przy pominięciu jego pozaekonomicznych funkcji. Warto w tym kontekście zauważyć, że próby powiązania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego