Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
do eksperymentu Cherry'ego, wprowadzono komunikaty o tożsamej i różniącej się treści. Wyniki wskazywały na brak trudności w reprodukcji komunikatów, różniących się fonicznie i treściowo. Jednocześnie przy odtwarzaniu komunikatów zbliżonych treściowo oraz fonicznie, osoby badane popełniały wiele błędów. Badania te wskazywały na istotność spoistości oraz znaczenia wpływu docierajcych informacji na przebieg selekcji informacji oprócz samych cech fizycznych (intensywności, czasu trwania, właściwości przestrzennych).
W odniesieniu do poziomu znaczenia komunikatu, badania Treisman prowadziły do analogicznych wniosków w stosunku do badań Cherry'ego. Spośród dopływających informacji selekcjonowane były także te, które odbiorca określał jako ważne. Klasyczne badania Cherry'ego, oprócz istotności cech fizycznych komunikatu, wskazywały na silną
do eksperymentu Cherry'ego, wprowadzono komunikaty o tożsamej i różniącej się treści. Wyniki wskazywały na brak trudności w reprodukcji komunikatów, różniących się fonicznie i treściowo. Jednocześnie przy odtwarzaniu komunikatów zbliżonych treściowo oraz fonicznie, osoby badane popełniały wiele błędów. Badania te wskazywały na istotność spoistości oraz znaczenia wpływu docierajcych informacji na przebieg selekcji informacji oprócz samych cech fizycznych (intensywności, czasu trwania, właściwości przestrzennych). <br>W odniesieniu do poziomu znaczenia komunikatu, badania Treisman prowadziły do analogicznych wniosków w stosunku do badań Cherry'ego. Spośród dopływających informacji selekcjonowane były także te, które odbiorca określał jako ważne. Klasyczne badania Cherry'ego, oprócz istotności cech fizycznych komunikatu, wskazywały na silną
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego