Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
braki emfatycznym stylem gry. Sceniczne niechlujstwo nie mniej drażniło młodych, ale idea "wyuczenia" słów i gestów, połączona z wymogiem opanowania uczuć, była oczywiście sprzeczna z późniejszymi gustami romantyków, z ich wizją teatru.
Teatr klasyczny, wystawiający tragedie i komedie, coraz częściej nużył. Sprawiał to przede wszystkim repertuar. Ci, którzy bywali w teatrze często, traktując go jako miejsce towarzyskiego spędzania wieczorów, klasykę dobrze znali, a tragedie autorów współczesnych - na przykład Woltera - naśladowcze nie tylko w zakresie stylu, lecz również tematów, też nie były magnesem, który mógłby na długo przyciągnąć widza. Nieatrakcyjna była również inscenizacja tragedii - dekoracje, w operze świetnie rozbudowywane, tu były ograniczane
braki emfatycznym stylem gry. Sceniczne niechlujstwo nie mniej drażniło młodych, ale idea "wyuczenia" słów i gestów, połączona z wymogiem opanowania uczuć, była oczywiście sprzeczna z późniejszymi gustami romantyków, z ich wizją teatru.<br>Teatr klasyczny, wystawiający tragedie i komedie, coraz częściej nużył. Sprawiał to przede wszystkim repertuar. Ci, którzy bywali w teatrze często, traktując go jako miejsce towarzyskiego spędzania wieczorów, klasykę dobrze znali, a tragedie autorów współczesnych - na przykład Woltera - naśladowcze nie tylko w zakresie stylu, lecz również tematów, też nie były magnesem, który mógłby na długo przyciągnąć widza. Nieatrakcyjna była również inscenizacja tragedii - dekoracje, w operze świetnie rozbudowywane, tu były ograniczane
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego