Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
zaspokajany.
Dokładniej te strategie będą przedstawione dalej.
W celu oceny sytuacji konkurencyjnej w danym sektorze na konkretnym rynku przedsiębiorstwo powinno ustalić tempo wzrostu popytu i podaży. Gdy jest ono niewielkie, wzrost sprzedaży produktów konkretnej firmy jest możliwy głównie poprzez przejęcie popytu innego konkurenta i w ten sposób zwiększenie swego udziału w rynku.
Ważne jest również określenie liczby przedsiębiorstw konkurujących i stopnia koncentracji podaży. Gdy na rynku działa dużo firm o zrównoważonych udziałach w nim, to sytuacja jest stabilna. Jeśli natomiast występuje koncentracja i sektor (branża) jest zdominowany przez kilka przedsiębiorstw, to istnieje znaczne niebezpieczeństwo narzucania innym swych warunków przez lidera rynkowego. Najprostszą
zaspokajany.<br>Dokładniej te strategie będą przedstawione dalej.<br>W celu oceny sytuacji konkurencyjnej w danym sektorze na konkretnym rynku przedsiębiorstwo powinno ustalić tempo wzrostu popytu i podaży. Gdy jest ono niewielkie, wzrost sprzedaży produktów konkretnej firmy jest możliwy głównie poprzez przejęcie popytu innego konkurenta i w ten sposób zwiększenie swego udziału w rynku.<br>Ważne jest również określenie liczby przedsiębiorstw konkurujących i stopnia koncentracji podaży. Gdy na rynku działa dużo firm o zrównoważonych udziałach w nim, to sytuacja jest stabilna. Jeśli natomiast występuje koncentracja i sektor (branża) jest zdominowany przez kilka przedsiębiorstw, to istnieje znaczne niebezpieczeństwo narzucania innym swych warunków przez lidera rynkowego. Najprostszą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego