Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 19.9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
Pawłowicz. Czas biegnie nieubłaganie. Jeszcze trzydzieści
lat temu Irlandia należała do grona europejskich outsiderów. Irlandczycy
zaczęli jednak organizować wielką akcję promujące swój kraj.
Wykorzystywano przy tym zasady naukowego marketingu, określono branże, w
których można osiągnąć sukces, znaleziono własne mankamenty. W ciągu
kilkunastu lat rozwinięto kilka branż, w których Irlandia mogłaby z
powodzeniem
konkurować z resztą świata. Jest to przede wszystkim
telekomunikacja, informatyka oraz usługi finansowe. W efekcie dziś 70
proc. irlandzkiej produkcji sprzedaje się za granicą. - Irlandia po prostu
mądrze wydała pieniądze przeznaczone na eksport - podsumowuje Pawłowicz.
Czy Polska ma szansę skopiować irlandzki sukces?
- Warunkiem sukcesu jest skoordynowanie działań instytucji rządowych i
Pawłowicz. Czas biegnie nieubłaganie. Jeszcze trzydzieści<br>lat temu Irlandia należała do grona europejskich outsiderów. Irlandczycy<br>zaczęli jednak organizować wielką akcję promujące swój kraj.<br>Wykorzystywano przy tym zasady naukowego marketingu, określono branże, w<br>których można osiągnąć sukces, znaleziono własne mankamenty. W ciągu<br>kilkunastu lat rozwinięto kilka branż, w których Irlandia mogłaby z<br>powodzeniem konkurować z resztą świata. Jest to przede wszystkim<br>telekomunikacja, informatyka oraz usługi finansowe. W efekcie dziś 70<br>proc. irlandzkiej produkcji sprzedaje się za granicą. - Irlandia po prostu<br>mądrze wydała pieniądze przeznaczone na eksport - podsumowuje Pawłowicz.<br>Czy Polska ma szansę skopiować irlandzki sukces?<br>- Warunkiem sukcesu jest skoordynowanie działań instytucji rządowych i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego