Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 03.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
ciągu stu lat słynna brytyjska firma wypuściła w świat tyle aut, ile wielkie koncerny wytwarzają w ciągu dwóch-trzech. A jednak Rover pozostaje dumą brytyjskiej motoryzacji, bo innej Wielka Brytania już nie ma. Vauxhall od czasów przedwojennych należy do amerykańskiego koncernu General Motors i wytwarza dziś brytyjskie wersje Opli. Inne legendarne marki brytyjskie w ostatnich latach też znalazły się w rękach zagranicznych właścicieli. Ulubione auta Jamesa Bonda - Aston Martin - wytwarza Ford. Do niego należy również Land Rover i Jaguar. Sportowe bolidy marki Lotus robi malezyjska firma Proton. Bentley, którego limuzyną jeździ królowa Elżbieta, to dziś marka niemieckiego Volkswagena. Rolls-Royce od
ciągu stu lat słynna brytyjska firma wypuściła w świat tyle aut, ile wielkie koncerny wytwarzają w ciągu dwóch-trzech. A jednak Rover pozostaje dumą brytyjskiej motoryzacji, bo innej Wielka Brytania już nie ma. Vauxhall od czasów przedwojennych należy do amerykańskiego koncernu General Motors i wytwarza dziś brytyjskie wersje Opli. Inne legendarne marki brytyjskie w ostatnich latach też znalazły się w rękach zagranicznych właścicieli. Ulubione auta Jamesa Bonda - Aston Martin - wytwarza Ford. Do niego należy również Land Rover i Jaguar. Sportowe bolidy marki Lotus robi malezyjska firma Proton. Bentley, którego limuzyną jeździ królowa Elżbieta, to dziś marka niemieckiego Volkswagena. Rolls-Royce od
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego