Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
i dystrybucji oraz do wdrażania innowacji technicznych i organizacyjnych. Zasady swobodnej konkurencji, jako jedne z najważniejszych reguł działania przedsiębiorstw, zostały zawarte w art.3 Traktatu Rzymskiego EWG.
Szczegółowe ich sprecyzowanie zamieszczono w artykułach 8594 tego traktatu. Podstawowe znaczenie ma art.85, dotyczący działań sprzecznych z zasadami konkurencji, gdy następują różne porozumienia między przedsiębiorstwami, oraz art.86 dotyczący wykorzystywania przez przedsiębiorstwa dominującej pozycji na rynku.
W art. 90 jest rozwinięcie postanowień artykułów 85 i 86 na przedsiębiorstwa o charakterze publicznym i quasi-publicznym, natomiast artykuły 92 i 93 określają zasady pomocy rządów krajów członkowskich dla przedsiębiorstw.
Ogólne ramy prawne polityki konkurencji, zawarte
i dystrybucji oraz do wdrażania innowacji technicznych i organizacyjnych. Zasady swobodnej konkurencji, jako jedne z najważniejszych reguł działania przedsiębiorstw, zostały zawarte w art.3 Traktatu Rzymskiego EWG.<br>Szczegółowe ich sprecyzowanie zamieszczono w artykułach 8594 tego traktatu. Podstawowe znaczenie ma art.85, dotyczący działań sprzecznych z zasadami konkurencji, gdy następują różne porozumienia między przedsiębiorstwami, oraz art.86 dotyczący wykorzystywania przez przedsiębiorstwa dominującej pozycji na rynku.<br>W art. 90 jest rozwinięcie postanowień artykułów 85 i 86 na przedsiębiorstwa o charakterze publicznym i quasi-publicznym, natomiast artykuły 92 i 93 określają zasady pomocy rządów krajów członkowskich dla przedsiębiorstw.<br>Ogólne ramy prawne polityki konkurencji, zawarte
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego