Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
wskazującym stan jego zajętości lub zwolnienia za pomocą wyświetlanych na nim sygnałów zezwalających, bądź zabraniających jazdy. Semafory blokady samoczynnej nie są obsługiwane przez personel, a sygnały na nich się ukazujące uzależnione są od bieżącej sytuacji ruchowej na szlaku i oddziaływania pociągu na urządzenia sterowania ruchem. Na linii wyposażonej w blokadę samoczynną nie obowiązuje zasada, iż na jednym odstępie, w tym samym czasie znajdować się może tylko jeden pociąg. Maszynista prowadzący pociąg na szlaku z samoczynną blokadą liniową ma prawo pominąć - po uprzednim przed nim zatrzymaniu - semafor ostępowy wskazujący sygnał "Stój". Bez zatrzymania - jednak po uprzedniej redukcji prędkości - semafor wskazujący sygnał "Stój
wskazującym stan jego zajętości lub zwolnienia za pomocą wyświetlanych na nim sygnałów zezwalających, bądź zabraniających jazdy. Semafory blokady samoczynnej nie są obsługiwane przez personel, a sygnały na nich się ukazujące uzależnione są od bieżącej sytuacji ruchowej na szlaku i oddziaływania pociągu na urządzenia sterowania ruchem. Na linii wyposażonej w blokadę samoczynną nie obowiązuje zasada, iż na jednym odstępie, w tym samym czasie znajdować się może tylko jeden pociąg. Maszynista prowadzący pociąg na szlaku z samoczynną blokadą liniową ma prawo pominąć - po uprzednim przed nim zatrzymaniu - semafor ostępowy wskazujący sygnał "Stój". Bez zatrzymania - jednak po uprzedniej redukcji prędkości - semafor wskazujący sygnał "Stój
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego