Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
łamania, akapity, grubość lub wielkość kroju czcionki są środkami, które z umiarem stosowane pozwalają akcentować ważne fragmenty. Można je także wykorzystywać do zwiększenia pojemności tekstu. Oprócz tekstu podstawowego, niektóre słowa wyodrębnione za pomocą wielkości lub grubości kroju mogą tworzyć autonomiczną wypowiedź. Uzyskuje się w ten sposób komunikat bardziej pojemny od sloganu, a mniej od tekstu zasadniczego. Jest on czytelny przy niewielkim stopniu koncentracji uwagi, przy zachowaniu właściwego rytmu wizualnego. Prowokuje także do zapoznania się z właściwym tekstem reklamy.
Pozostawianie pytań bez odpowiedzi, jeśli nie jest zabiegiem celowym, rozbija



ciągłość wypowiedzi. Wprowadza też znaczny stopień niejasności i może spowodować rezygnację odbiorcy z
łamania, akapity, grubość lub wielkość kroju czcionki są środkami, które z umiarem stosowane pozwalają akcentować ważne fragmenty. Można je także wykorzystywać do zwiększenia pojemności tekstu. Oprócz tekstu podstawowego, niektóre słowa wyodrębnione za pomocą wielkości lub grubości kroju mogą tworzyć autonomiczną wypowiedź. Uzyskuje się w ten sposób komunikat bardziej pojemny od sloganu, a mniej od tekstu zasadniczego. Jest on czytelny przy niewielkim stopniu koncentracji uwagi, przy zachowaniu właściwego rytmu wizualnego. Prowokuje także do zapoznania się z właściwym tekstem reklamy. <br>Pozostawianie pytań bez odpowiedzi, jeśli nie jest zabiegiem celowym, rozbija <br>&lt;page nr=166&gt;<br>&lt;gap reason="photo"&gt;<br>&lt;page nr=168&gt;<br>ciągłość wypowiedzi. Wprowadza też znaczny stopień niejasności i może spowodować rezygnację odbiorcy z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego