designerskie sklepy meblowe
w jednym z tekstów z dziedziny marketingu znalazłam sformułowanie: designerskie sklepy meblowe. Czy jest to poprawne sformułowanie? Czy nie lepiej byłoby napisać: sklepy z modnie zaprojektowanymi meblami?
Z poważaniem
Magdalena Kuckertz
20.11.2009
20.11.2009
Szanowni Państwo, w jednym z tekstów z dziedziny marketingu znalazłam sformułowanie: designerskie sklepy meblowe. Czy jest to poprawne sformułowanie? Czy nie lepiej byłoby napisać: sklepy z modnie zaprojektowanymi meblami?
Z poważaniem
Magdalena Kuckertz
Tu chodzi nie tyle o poprawność, ile o efekt. Obcych wyrazów używa się czasem po to, aby zaimponować komuś lub stworzyć wrażenie, że mówi się o czymś więcej, niż się naprawdę mówi. W słowach sklepy designerskie zawarta jest obietnica, że oferowany w nich towar pochodzi od znanych projektantów. Reklamodawca wie, że klient z większą gotowością sięgnie do portfela, jeśli będzie sądził, że oferuje mu się coś wyjątkowego, czego nawet (pozornie) nie da nazwać się po polsku (a co nazwane po polsku od razu straciłoby swój uwodzicielski wdzięk).
Mirosław Bańko, PWN