E-mail jako źródło danych w tekście naukowym

 
E-mail jako źródło danych w tekście naukowym
11.01.2018
Szanowni Państwo,
w swojej rozprawie doktorskiej chciałabym zacytować fragment emaila, nie wiem jak to zrobić, jak poprawnie wskazać to źródło i czy to w ogóle wypada cytować emaile w pracach naukowych.

Proszę o wskazówki.
Z poważaniem,
Monika
Naczelna zasada mówi, iż w piśmiennictwie naukowym należy bezwzględnie podawać źródła powoływanych informacji. Jeśli takowe informacje otrzymaliśmy w korespondencji osobistej (np. za pośrednictwem poczty elektronicznej) czy nawet ustnie, zobligowani jesteśmy takie źródła odnotować.
W zapisach bibliograficznych redagowanych w systemie „autor – rok” informację o tym, że prezentowane dane pochodzą ze źródeł nieopublikowanych (np. z e-maila) bądź z wypowiedzi ustnych, należy podać w tekście głównym w nawiasie, por.

W latach 1998–2000 metodą tą przeprowadzono kompleksowe analizy roślin, grzybów i zwierząt z okolic stawów osadowych w Szopienicach [Kowalski 2007, korespondencja osobista]. Pozyskano podobne gatunki jak we wcześniejszych badaniach na terenie Bukowna [Kowalski, informacja ustna].

Informacji o autorstwie wypowiedzi ustnych nie umieszcza się w zestawieniu piśmiennictwa na końcu pracy. Natomiast niepublikowane dokumenty piśmiennicze (jak np. list w formie e-maila) umieszczamy w bibliografii.
Opis bibliograficzny e-maila składa się z następujących elementów:

Autor komunikatu. Temat: Tytuł komunikatu. [Typ nośnika]. Do: Odbiorca. Data wysłania wiadomości. [Data dostępu]. Uwagi.

Przykład:
Kowalski Jan. Temat: Szopienice. [online]. Do: Jan Nowak. 14 lipca 2007; 08:57:11. [cytowany 1 października 2009; 16:03]. Korespondencja osobista.
Adam Wolański
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego

Młodzieżowe Słowo Roku 2020

Przyłącz się do V edycji plebiscytu PWN i zgłoś swoją propozycję.
UWAGA! Zgłoszone słowo nie musi być nowe, slangowe, ani najczęstsze. Doceniamy istotność tematu oraz kreatywność języka!
Powiedz o plebiscycie swoim znajomym.

Głosy można oddawać do
30 listopada 2020 r.

Wyślij
Weź udział w akcji „Młodzieżowe Słowo Roku 2020”!