Stosunek uczuciowy do samochodu

Stosunek uczuciowy do samochodu
20.12.2019
20.12.2019
Szanowni Państwo,
znam zasady dotyczące zapisu wielką nazwy marki lub firmy oraz małą – nazw produktów. Chciałabym jednak się upewnić, czy w zapisie w komunikacie marketingowym: A Twoja Toyota jest już gotowa na zimę? wielka litera jest błędna? Czy może uzasadniona jakimś względem grzecznościowym, emocjonalnym? Zapis wielką literą jest w takich kontekstach nagminny, ja jestem już przyzwyczajona i zastanawiam się, czy siłować się na małą literę.

Dziękuję i łączę pozdrowienia,
Maria
Szanowna Pani,
jak wiadomo, w nazwy produktów zapisujemy małą literą, zdanie zatem powinno mieć postać: A Twoja toyota jest już gotowa na zimę? Nie sądzę, by zapis wielką literą dało się obronić względami uczuciowymi, a tym bardziej grzecznościowymi. Aż tak nie spersonalizowaliśmy jeszcze samochodów…
Katarzyna Kłosińska, Uniwersytet Warszawski
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego